Half-Life и Adrenaline Gamer форум

Всё об игре в Халф-Лайф и АГ
Текущее время: 30 июн 2024, 23:37

Часовой пояс: UTC + 5 часов [ Летнее время ]




Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 1088 ]  На страницу Пред.  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 109  След.
Автор Сообщение
 Заголовок сообщения: Re: Bugfixed and improved HL release
СообщениеДобавлено: 11 дек 2012, 07:30 
Не в сети
Site Admin
Зарегистрирован:
01 июн 2010, 01:27
Последнее посещение:
25 июн 2024, 09:23
Сообщения: 6871
nico писал(а):
Is it possible to add a cvar to disable the automatic weapon switch when picking up a more powerful weapon?
This should be server side. This change planned, but later.
nico писал(а):
what about implementing cl_corpsestay?
Interesting. I will add it to list.
nico писал(а):
I also had one crash while shooting with egon on a crowded hl_pool_day server.
Server, client? Any dump or error info? Version of dll/so?


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Bugfixed and improved HL release
СообщениеДобавлено: 11 дек 2012, 20:34 
Не в сети
Зарегистрирован:
09 дек 2012, 23:58
Последнее посещение:
17 фев 2019, 18:25
Сообщения: 6
All info I have is in the attachment, password via ICQ.

Edit: Another suggestion is r_fastsky (black sky). I have to use ANY method to gain higher FPS as I play with Intel Integrated GPU. Explosions for example drop my FPS from 90-100 to 20-40 but I guess GoldSrc is a bit problematic on some newer GPUs in general (ironically I get more FPS in Source games).


Вложения:
crash.zip [37.59 КБ]
Скачиваний: 124

_________________
Изображение
Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Bugfixed and improved HL release
СообщениеДобавлено: 12 дек 2012, 06:49 
Не в сети
Site Admin
Зарегистрирован:
01 июн 2010, 01:27
Последнее посещение:
25 июн 2024, 09:23
Сообщения: 6871
nico писал(а):
I have to use ANY method to gain higher FPS as I play with Intel Integrated GPU. Explosions for example drop my FPS from 90-100 to 20-40
If you have notebook with Nvidia Optimus, look in this thread: viewtopic.php?f=4&t=967


Добавлено спустя 37 минут 35 секунд:
nico писал(а):
All info I have is in the attachment
Ok, thanks. I checked it. It crash in EgonStop event, but I can't understand why it crashed.
If it will continue to crash with egon, let me know.


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Bugfixed and improved HL release
СообщениеДобавлено: 12 дек 2012, 08:02 
Не в сети
Зарегистрирован:
09 дек 2012, 23:58
Последнее посещение:
17 фев 2019, 18:25
Сообщения: 6
Lev писал(а):
nico писал(а):
I have to use ANY method to gain higher FPS as I play with Intel Integrated GPU. Explosions for example drop my FPS from 90-100 to 20-40
If you have notebook with Nvidia Optimus, look in this thread: viewtopic.php?f=4&t=967

No, Intel HD Graphics only :(

Lev писал(а):
Добавлено спустя 37 минут 35 секунд:
nico писал(а):
All info I have is in the attachment
Ok, thanks. I checked it. It crash in EgonStop event, but I can't understand why it crashed.
If it will continue to crash with egon, let me know.
Ok.

Also: Is it possible to regulate the eject brass? (empty bullet shells on mp5 for example)

_________________
Изображение


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Bugfixed and improved HL release
СообщениеДобавлено: 12 дек 2012, 09:38 
Не в сети
Site Admin
Зарегистрирован:
01 июн 2010, 01:27
Последнее посещение:
25 июн 2024, 09:23
Сообщения: 6871
nico
If you are tending to get best performance you can try Rofi's client.dll. He was targeting toward higher fps.
About our client.dll. May be you don't need to achieve higher fps, because fps physics dependence was eliminated.

PS I know that only dynamic lights leads to these so big fps drops. May be we can just turn them off...


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Bugfixed and improved HL release
СообщениеДобавлено: 12 дек 2012, 13:10 
Не в сети
Site Admin
Зарегистрирован:
01 июн 2010, 01:27
Последнее посещение:
25 июн 2024, 09:23
Сообщения: 6871
nico
Can you try this: in console type
Код:
maxplayers 1
map crossfire
r_dynamic 0
And try to shoot from RPG and other explosives.
Monitor FPS, will it drop or no.


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Bugfixed and improved HL release
СообщениеДобавлено: 12 дек 2012, 18:27 
Не в сети
Зарегистрирован:
09 дек 2012, 23:58
Последнее посещение:
17 фев 2019, 18:25
Сообщения: 6
Well, I don't think that had any effect, it was just like with r_dynamic 1. But lets keep this topic to your libraries, not to the FPS drops on Intel HD Graphics. I think I have maxed out the FPS pretty good for me (any improvement on the client-side is welcome though).

My wishlist:
  • CVAR to toggle/regulate brass(time) (cg_brassTime in other games)
  • _cl_autowepswitch
  • cl_corpsestay (or cl_remove_dead as in Rofis client.dll)
  • r_fastsky
  • Make hud_centerid work (it is there but the enemy name is still displayed at bottom left when set to 1)

_________________
Изображение


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Bugfixed and improved HL release
СообщениеДобавлено: 12 дек 2012, 18:39 
Не в сети
Site Admin
Зарегистрирован:
01 июн 2010, 01:27
Последнее посещение:
25 июн 2024, 09:23
Сообщения: 6871
nico писал(а):
r_fastsky
Does it exists in any GoldSource mod? Why you think that it will improve fps?


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Bugfixed and improved HL release
СообщениеДобавлено: 12 дек 2012, 18:54 
Не в сети
Зарегистрирован:
09 дек 2012, 23:58
Последнее посещение:
17 фев 2019, 18:25
Сообщения: 6
Lev писал(а):
nico писал(а):
r_fastsky
Does it exists in any GoldSource mod? Why you think that it will improve fps?
Probably does not improve FPS but makes the sky less distracting. I think I remember having that in CS 1.6 but maybe I am wrong. It is not really important though, only the first 3 on the list are, to me.

_________________
Изображение


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Bugfixed and improved HL release
СообщениеДобавлено: 13 дек 2012, 19:00 
Не в сети
Site Admin
Зарегистрирован:
01 июн 2010, 01:27
Последнее посещение:
25 июн 2024, 09:23
Сообщения: 6871
nico писал(а):
it was just like with r_dynamic 1
Okay. I tested myself.
In HL on Intel video.
With r_dynamic 1 fps drops from 125 to about 20 when I shoot rocket on crossfire.
With r_dynamic 0 it doesn't drops at all.


Вернуться к началу
 Профиль 
  
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 1088 ]  На страницу Пред.  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 109  След.

Часовой пояс: UTC + 5 часов [ Летнее время ]


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Найти:
Перейти:  
Создано на основе phpBB® Forum Software © phpBB Group
Русская поддержка phpBB