Half-Life и Adrenaline Gamer форум

Всё об игре в Халф-Лайф и АГ
Текущее время: 29 мар 2024, 03:12

Часовой пояс: UTC + 5 часов [ Летнее время ]




Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 10 ] 
Автор Сообщение
 Заголовок сообщения: Half-Life: Zombie Mod X 1.0
СообщениеДобавлено: 03 апр 2019, 05:25 
Не в сети
Зарегистрирован:
24 апр 2017, 21:16
Последнее посещение:
19 ноя 2023, 09:01
Сообщения: 53
Half-Life: Zombie Mod X

Author: rtxa | Version: 1.0

Description

Zombie Mod X is a server-side modification for Half-Life. The game-play is a classic zombie outbreak scenario. Each round, a player is infected with a virus and he must infect the others in order to multiply. Round is won by exterminating the opposing force.

Infection mode

  • Humans spawns in different locations, the virus is released after a while and someone turns out into a zombie.
  • Zombies must infect all humans to win.
  • Humans must eliminate all zombies to win.
  • Every infection gives you one frag, every zombie you kill gives you five frags.

Commands

  • zx_restart - restart the round.
  • zx_setzombie [name or #userid] - turns into zombie, you or the user you have entered.
  • zx_sethuman [name or #userid] - turns into human, you or the user you have entered.

Cvars

General

  • zx_debug [0/1] - shows useful information to debug the plugin.
  • zx_light [a-z] - sets the map lighting level. [a = brightness; m = default; z = darkness]. Default: “f”.
  • zx_sky “blood_” - sets the map sky. If you leave it empty, the sky of the map will remain unchanged.
  • zx_minplayers [0-32] - minimum players to start a round. Default: 2
  • zx_firstroundtime 15 - countdown for start the first round (in seconds).
  • zx_roundtime 240 - sets how many seconds longs the round.
  • zx_freezetime 3 - sets how many seconds longs freeze period.
  • zx_hud_x [-1.0 - 1.0] - sets position of HUD that shows player status on X axis.
  • zx_hud_y [-1.0 - 1.0] - sets position of HUD that shows player status on Y axis.
  • zx_hud_color “r g b” - sets color of HUD that shows player status

Zombie

  • zombie_health 500 - zombie health points.
  • zombie_armor 250 - zombie armor points.
  • zombie_gravity 0.5 - zombie gravity.
  • zombie_maxspeed 360 - zombie max speed.
  • zombie_frags_infection 1 - frags given by infecting a human.

Human

  • human_health 100 - human health points.
  • human_armor 0 - human armor points.
  • human_gravity 1.0 - human gravity.
  • human_maxspeed 300 - human max speed.
  • human_frags_kill 5 - frags given by killing a zombie.

Requirements

  • AMX Mod X 1.9 or newer.
  • HL Stocks
  • Msg Stocks = Link

Preview



Installation

  • Download files resources.zip and zx_plugin_* and extract their content inside of the folder valve (e.g. “C:\Half-Life\valve”).
  • Compile the file zx.sma and paste it (zx.amxx) in plugins folder (“valve/addons/amxmodx/plugins”).
  • Go to configs folder (“valve/addons/amxmodx/configs”), open plugins.cfg and add a line at the end that says zx.amxx debug and save it.
  • In the folder valve, open the file server.cfg and add those commands at the end, separated line by line.

Код:
mp_teamplay 1
mp_teamlist "hgrunt;zm_cso_host"
mp_defaultteam 1 // blocks change team
sv_maxspeed 400 // increase it to allow zombies to use custom speed.

To do

  • Add night-vision for zombies.
  • Add zombie classes (use HL Player Models API).
  • Add more modes (Nemesis, Survivor, etc.).
  • Create an API to increase plugin extensibility.

Notes

  • By the moment, I decided to not include music by default, but if you want, you can add ambience music, just call the file to “ambience1.mp3” and save it in “valve/sound/zx/”.
  • The mod is multilingual, so you can translate to your language the texts and the HUD without any troubles.

Acknowledgments

  • Anggara_Nothing, when I started, his HLZM help me to understand better about how to create plugins for HL, etc.
  • Koshak, by porting to HL the zombie model from CSO.
  • Most of resources are from CSO.


Вложения:
resources.zip [2.34 МБ]
Скачиваний: 553
zx_plugin_10.zip [26.71 КБ]
Скачиваний: 577

_________________
Изображение
Zombie Mod X | AG Mod X | HL Player Models API
Contact:
@Discord: rtxa#6795


Последний раз редактировалось rtxa 05 апр 2019, 02:41, всего редактировалось 3 раз(а).
Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Half-Life: Zombie Mod X 1.0
СообщениеДобавлено: 03 апр 2019, 18:28 
Не в сети
Зарегистрирован:
24 апр 2017, 21:16
Последнее посещение:
19 ноя 2023, 09:01
Сообщения: 53
I updated the file zx_plugins_10.zip because I put some old files by mistake, now it should work.

_________________
Изображение
Zombie Mod X | AG Mod X | HL Player Models API
Contact:
@Discord: rtxa#6795


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Half-Life: Zombie Mod X 1.0
СообщениеДобавлено: 04 апр 2019, 20:37 
Не в сети
Зарегистрирован:
06 апр 2014, 11:56
Последнее посещение:
01 окт 2022, 22:16
Сообщения: 188
Nice but, 1. If the server crash will start again in mod HL-teamplay , need to change map to load zombie mod.
2. one error on hudmsg ML_NOTFOUND: round timeleft


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Half-Life: Zombie Mod X 1.0
СообщениеДобавлено: 04 апр 2019, 21:52 
Не в сети
Зарегистрирован:
24 апр 2017, 21:16
Последнее посещение:
19 ноя 2023, 09:01
Сообщения: 53
glmmlg писал(а):
Nice but, 1. If the server crash will start again in mod HL-teamplay , need to change map to load zombie mod.
2. one error on hudmsg ML_NOTFOUND: round timeleft
1. About that, the issue isn't from the mod, but from the gamedll. Use Bugfixed HL by Lev to fix it.
2. Thanks, I deleted that ROUND_TIMELEFT from zx.txt by mistake, fixed.

_________________
Изображение
Zombie Mod X | AG Mod X | HL Player Models API
Contact:
@Discord: rtxa#6795


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Half-Life: Zombie Mod X 1.0
СообщениеДобавлено: 04 апр 2019, 22:55 
Не в сети
Зарегистрирован:
06 апр 2014, 11:56
Последнее посещение:
01 окт 2022, 22:16
Сообщения: 188
I have bug fixed installed , but i have one error on plugin
Цитата:
L 04/04/2019 - 18:53:45: [AMXX] Plugin ("zx.amxx") is setting itself as failed.
L 04/04/2019 - 18:53:45: [AMXX] Plugin says: Not in teamplay mode! Check that "mp_teamplay" value is correct.
L 04/04/2019 - 18:53:45: [AMXX] Displaying debug trace (plugin "zx.amxx", version "unknown")
L 04/04/2019 - 18:53:45: [AMXX] Run time error 1: forced exit
L 04/04/2019 - 18:53:45: [AMXX] [0] zx.sma::plugin_precache (line 235)
i have mp_teamplay 1.


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Half-Life: Zombie Mod X 1.0
СообщениеДобавлено: 04 апр 2019, 23:45 
Не в сети
Зарегистрирован:
24 апр 2017, 21:16
Последнее посещение:
19 ноя 2023, 09:01
Сообщения: 53
glmmlg писал(а):
I have bug fixed installed , but i have one error on plugin
Цитата:
L 04/04/2019 - 18:53:45: [AMXX] Plugin ("zx.amxx") is setting itself as failed.
L 04/04/2019 - 18:53:45: [AMXX] Plugin says: Not in teamplay mode! Check that "mp_teamplay" value is correct.
L 04/04/2019 - 18:53:45: [AMXX] Displaying debug trace (plugin "zx.amxx", version "unknown")
L 04/04/2019 - 18:53:45: [AMXX] Run time error 1: forced exit
L 04/04/2019 - 18:53:45: [AMXX] [0] zx.sma::plugin_precache (line 235)
i have mp_teamplay 1.
I can't fix this because I check if the server is in teamplay mode in plugin_precache() to avoid precache resources of ZX unnecessary. It's not possible on server startup, so what you have to do is to put restart cmd in server.cfg, and when you start the server, it will restart the map instantly and zombie mod will work.

_________________
Изображение
Zombie Mod X | AG Mod X | HL Player Models API
Contact:
@Discord: rtxa#6795


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Half-Life: Zombie Mod X 1.0
СообщениеДобавлено: 07 июл 2019, 06:26 
Не в сети
Аватара пользователя
Зарегистрирован:
28 июн 2013, 06:53
Последнее посещение:
25 янв 2024, 04:41
Сообщения: 224
Откуда: Белая Церковь
Как же я ждал,что появиться Зомби Мод для ХЛ.
Спасибо Автору огромное

_________________
Weapon Replacement HL
TimeLeft RUS
Sound Bomb
МультиМод CS 83.222.97.124:27015


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Half-Life: Zombie Mod X 1.0
СообщениеДобавлено: 17 фев 2020, 01:08 
Не в сети
Аватара пользователя
Зарегистрирован:
18 сен 2014, 01:27
Последнее посещение:
26 мар 2024, 21:18
Сообщения: 164
Всем здрасти. Как только увидел этот мод для ХЛ, сразу захотелось запустить с ним свой сервер. Но возникло множество проблем. Так как он работает только с версией AMX Mod X 1.9, не ниже, то пришлось установить AMX Mod X 1.9. Но при настройке amxx.cfg почему ничего не вышло. Пример : выключаю активность админа, что бы на сервере не показывало активность админа
// Show admins activity
// 0 - disabled
// 1 - show without admin name
// 2 - show with name
// 3 - show name only to admins, hide name from normal users
// 4 - show name only to admins, show nothing to normal users
// 5 - hide name only to admins, show nothing to normal users
//
// Default value: 2
amx_show_activity 0
сохраню все как обычно правильно. Перезапускаю сервер полностью и все равно ничего не меняется. Так и показывает что АДМИН СМЕНИЛ КАРТЫ и т д.
Так же меняю настройки голоса, оповещения времени
// Announce "say thetime" and "say timeleft" with voice, set to 0 to disable.
//
// Default value: 1
amx_time_voice 0
и остается та же проблема. Настройки поменял, сохранил,перезапустил сервер, а в итоге как буд то ничего и не делал. Не реагирует.
Так же смог найти куда можно вписать квары
Cvars

General

zx_debug [0/1] - shows useful information to debug the plugin.
zx_light [a-z] - sets the map lighting level. [a = brightness; m = default; z = darkness]. Default: “f”.
zx_sky “blood_” - sets the map sky. If you leave it empty, the sky of the map will remain unchanged.
zx_minplayers [0-32] - minimum players to start a round. Default: 2
zx_firstroundtime 15 - countdown for start the first round (in seconds).
zx_roundtime 240 - sets how many seconds longs the round.
zx_freezetime 3 - sets how many seconds longs freeze period.
zx_hud_x [-1.0 - 1.0] - sets position of HUD that shows player status on X axis.
zx_hud_y [-1.0 - 1.0] - sets position of HUD that shows player status on Y axis.
zx_hud_color “r g b” - sets color of HUD that shows player status

Zombie

zombie_health 500 - zombie health points.
zombie_armor 250 - zombie armor points.
zombie_gravity 0.5 - zombie gravity.
zombie_maxspeed 360 - zombie max speed.
zombie_frags_infection 1 - frags given by infecting a human.

Human

human_health 100 - human health points.
human_armor 0 - human armor points.
human_gravity 1.0 - human gravity.
human_maxspeed 300 - human max speed.
human_frags_kill 5 - frags given by killing a zombie.
Прописывал и в amxx.cfg и в srver.cfg и в cvars.ini и создавал zx.cfg и zx.ini и все без результатно. Не может же такое быть что бы квары можно было менять только в самом исходнике. Каждый раз исходник компилировать при каждой смене кваров, да это с ума сойти можно.
Еще есть вопросы по плагинам. Все просторы интернета перешарил и не нашел ничего кроме двойного прыжка для зомби. очень хотелось бы поставить себе на сервер этот зомби мод ( я его уже поставил но ...), но без плагинов этот мод вообще бесполезен. нужны плагины накопления денег, счет команд вверху экрана (плагин от обычного зомби мода хл не подходит). Плагин ночного видения и многие другие. Я думаю что мы все делаем одно дело и должны помогать друг другу, кто чем может и кто что знает. Все таки мы все хотим что бы Half Life процветала, а прибавление нового сервера в поиске будет хорошим знаком.
Если кому не жалко, помогите решить эти "проблемки":
1. Не получается настроить amxx.cfg в версии AMX Mod X 1.9
2. Подскажите куда прописать квары этого мода, что бы не компилировать каждый раз исходник.
3. Подскажите где можно найти плагины именно для этого Half-Life: Zombie Mod X. Version: 1.0


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Half-Life: Zombie Mod X 1.0
СообщениеДобавлено: 08 авг 2020, 04:23 
Не в сети
AIMaster servers
Аватара пользователя
Зарегистрирован:
15 авг 2011, 18:31
Последнее посещение:
11 мар 2024, 00:24
Сообщения: 221
Откуда: Moscow
rtxa писал(а):
so what you have to do is to put restart cmd in server.cfg, and when you start the server, it will restart the map instantly and zombie mod will work.
Actually there is better solution :) Create config.cfg file in mod directory and set initial cvars whatever you want :)
This one from AIMaster TDM servers:
Код:
sv_lan 0
maxplayers 32
mp_teamplay 1   // необходимо указать ДО старта карты, иначе первая карта будет только в DM-режиме
map crossfire // to start the server immediately
and command line:
Код:
-console -game valve +ip 89.223.32.156 +port 27016

_________________
Let's make HL great again! ~


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Half-Life: Zombie Mod X 1.0
СообщениеДобавлено: 11 авг 2020, 07:52 
Не в сети
Зарегистрирован:
24 апр 2017, 21:16
Последнее посещение:
19 ноя 2023, 09:01
Сообщения: 53
Safety1st писал(а):
rtxa писал(а):
so what you have to do is to put restart cmd in server.cfg, and when you start the server, it will restart the map instantly and zombie mod will work.
Actually there is better solution :) Create config.cfg file in mod directory and set initial cvars whatever you want :)
This one from AIMaster TDM servers:
Код:
sv_lan 0
maxplayers 32
mp_teamplay 1   // необходимо указать ДО старта карты, иначе первая карта будет только в DM-режиме
map crossfire // to start the server immediately
and command line:
Код:
-console -game valve +ip 89.223.32.156 +port 27016
Okay, but I can't test this right now.

Posted after 43 minutes 54 seconds:
Valve писал(а):
If anyone is not sorry, help solve these "problems":
1. I can't configure amxx.cfg in AMX Mod X 1.9
2. Tell me where to register the quars of this mod, so as not to compile the source every time.
3. Tell me where you can find plugins for this particular Half-Life: Zombie Mod X. Version: 1.0


Hi Valve, if you can keep the conversation in English it would be better for me. Now about your problems installing Zombie Mod X, check out version 1.1 in YouTube or in Alliedmods to get Nightvision.

Cvars need to be registered in amxx.cfg or server.cfg in this way

Код:
zombie_health 300
zombie_gravity 0.5
etc..

There's no need to recompile the source code everytime you need to change these values, that's why cvars exists, to avoid that.

Valve писал(а):
Still have questions about plugins. I searched all the expanses of the Internet and found nothing but a double jump for a zombie. I would really like to put this zombie mod on my server (I already installed it but ...), but without plugins this mod is generally useless. you need plugins for saving money, the account of commands at the top of the screen (the plugin from the usual zombie mod xl is not suitable). Night vision plugin and many others. I think that we are all doing one thing and should help each other, who can do what and who knows what. All the same, we all want Half Life to flourish, and the addition of a new server in search will be a good sign.

Yeah, the idea was to give a base to plugin's developer to keep adding stuff, that's why is pretty basic and doesn't have too much stuff. Anyway I abandoned in a sort of way the development of this plugin, maybe the lack of interest, any feedback will be nice.

_________________
Изображение
Zombie Mod X | AG Mod X | HL Player Models API
Contact:
@Discord: rtxa#6795


Вернуться к началу
 Профиль 
  
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 10 ] 

Часовой пояс: UTC + 5 часов [ Летнее время ]


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 6


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Найти:
Перейти:  
Создано на основе phpBB® Forum Software © phpBB Group
Русская поддержка phpBB