Half-Life и Adrenaline Gamer форум http://aghl.ru/forum/ |
|
Bugfixed and improved HLSDK http://aghl.ru/forum/viewtopic.php?f=32&t=689 |
Страница 1 из 9 |
Автор: | Lev [ 12 мар 2012, 02:53 ] |
Заголовок сообщения: | Bugfixed and improved HLSDK |
Bugfixed and improved HLSDK Info:
This was started in a purpose to replace bugged hl.dll on a server to prevent frequent server crashes. Now it's a lot of fixes and improvements to server and client sides. And very stable server-side with high uptime. Based on HLSDK version 2.3-p3 patched by metamod team. Windows binaries are projects for compilation under Visual Studio 2015. Linux is only a server-side and can be compiled with modern 4.x.x GCC. You can freely use these sources and changes for any purposes you wish. Where to get:
Various branches (mainly used to develop features before going to trunk) are here: https://github.com/LevShisterov/BugfixedHL/branches. Change log: https://github.com/LevShisterov/BugfixedHL/commits/master You can use any Git client to checkout sources. For example use [https://tortoisegit.org/]Tortoise Git[/url] or SmartGit. How to compile:
Under Linux: change directory to dlls and type: make. Bug reporting:
Thanks:
Willday for his HLSDK patch. BubbleMod and Bigguy from hlpp.thewavelength.net for parts of spectator code. Uncle Mike from hlfx.ru for his Xash3D engine which was very helpful in hard moments. KORD_12.7 for constant helping and nice suggestions. AGHL.RU community for bug reporting and suggestions. |
Автор: | Lev [ 12 мар 2012, 02:54 ] |
Заголовок сообщения: | Re: Bugfixed and improved HLSDK |
Compiling:
Download CD#1 from http://www.debian.org/CD/http-ftp/#stable. Use that CD to install Debian under VirualBox. I used DVD#1 to install Debian and selected WebServer when installer asked which packages to install. You can select Developer there. Install developer packages (some of them I installed to compile OpenWRT, so may be they are not needed for HLSDK, but I will wrote all I did): Код: apt-get updateInstall gcc 2.95 (we will add archive to package sources list to install old compiler from there): Код: echo "" >> /etc/apt/sources.lstCreate directory and checkout sources there (on first checkout you will have to accept certificate): Код: mkdir ~/hlsdkThen you can compile it: Код: cd ~/hlsdk/dllsIn case of trunk gets updated you can update your copy: Код: cd ~/hlsdk |
Автор: | unKn0wn [ 13 мар 2012, 15:40 ] |
Заголовок сообщения: | Re: Bugfixed and improved HL release |
И может скриптерам ещё сделать доброе дело, внедрить возможность отсылать свои спрайты клиенту?(я уже хрен знает сколько хочу черепки "Экселент" из квейка) ) Ну там проверка на длл, если нет длл -нет отправки спрайтов.. Та ладно.. этож новый стёб интернетов "бойся 228 если пудришь носик". Привет Наггано и шапкам "228" |
Автор: | Lev [ 13 мар 2012, 15:57 ] |
Заголовок сообщения: | Re: Bugfixed and improved HL release |
Да вроде же спрайты и так можно на клиента заливать... Уточни о каких спрайтах речь. Мб об оружии в худе и т.п.? |
Автор: | unKn0wn [ 13 мар 2012, 16:05 ] |
Заголовок сообщения: | Re: Bugfixed and improved HL release |
Да, по принципу как оружие. Конкретней, чтобы клиенту на экран лепить в определённые координаты. Вот, как тут те самые черепки золотые |
Автор: | Lev [ 13 мар 2012, 16:27 ] |
Заголовок сообщения: | Re: Bugfixed and improved HLSDK |
Надо послушать кто, что скажет. В принципе, возможность наверное хорошая, по отображению спрайтов в худе. Вопрос может быть в нормальности разве что... Хотя, не нравится сервер - никто не держит там. |
Автор: | unKn0wn [ 13 мар 2012, 16:56 ] |
Заголовок сообщения: | Re: Bugfixed and improved HLSDK |
Ну на пример моя задумка с черепками -заменит худ-текст анонсов убийств. Собственно идея забацать анонсы в стиле кваки и с худами. Такое вроде со спрайтами есть в CS Online вот видео http://www.youtube.com/watch?v=f1pg8x4e ... re=related |
Автор: | Lev [ 13 мар 2012, 17:08 ] |
Заголовок сообщения: | Re: Bugfixed and improved HLSDK |
На мелком пинге, можно такое реализовать обычными спрайтами. А как там сделано? |
Автор: | unKn0wn [ 13 мар 2012, 17:10 ] |
Заголовок сообщения: | Re: Bugfixed and improved HLSDK |
Ну по принципу как если бы отредактировать hud.txt -всунув туда свои спрайты. |
Автор: | Lev [ 13 мар 2012, 17:23 ] |
Заголовок сообщения: | Re: Bugfixed and improved HLSDK |
Это больше клиентский мод получается. Или какая поддержка на сервере нужна? |
Страница 1 из 9 | Часовой пояс: UTC + 5 часов [ Летнее время ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |