Half-Life и Adrenaline Gamer форум

Всё об игре в Халф-Лайф и АГ
Текущее время: 29 мар 2024, 13:14

Часовой пояс: UTC + 5 часов [ Летнее время ]




Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 13 ]  На страницу Пред.  1, 2
Автор Сообщение
 Заголовок сообщения: Re: No Bunker crossfire map
СообщениеДобавлено: 18 июн 2015, 11:43 
Не в сети
Site Admin
Зарегистрирован:
01 июн 2010, 01:27
Последнее посещение:
26 мар 2024, 21:42
Сообщения: 6864
To edit maps you need some knowledge of how maps are done. So I am not sure if it will be helpfull, but...
  • Download http://aghl.ru/files/soft/Content%20Editing/ripent/.
  • Extract.
  • Copy crossfire.bsp in the same folder.
  • Either create shortcut for ripent.exe and edit target to be
    Код:
    ripent.exe -export crossfire.bsp
    or use some other way like console to start this command. This will create crossfire.ent file.
  • Open crossfire.ent with Notepad++ or any other simple text editor. Windows Notepad is not good for this, because it will not display correctly Linux type line ends.
  • Now will be the harder item: you need to find entity description and delete it. I suggest to delete entity with
    Код:
    "targetname" "strike_timer_mmb"
    - it is a timer that triggers button opening. Entity description starts with { and ends with }, so you need delete this fully:
    Код:
    {
    "origin" "64 -1720 -1296"
    "towers_greenlight" "0"
    "towers_redlight" "0"
    "strike_timer_mma" "180"
    "targetname" "strike_timer_mmb"
    "spawnflags" "1"
    "classname" "multi_manager"
    }
  • Next, search references for strike_timer_mmb, there is one:
    Код:
    {
    "origin" "64 -2304 -1840"
    "bunker_towerdoors#1" "54"
    "strike_ready_door" "2"
    "towers_button_doors" "2"
    "strike_timer_mmb" "55"
    "bunker_towerdoors" "47"
    "bunker_maindoor#1" "64"
    "strike_pain#1" "52.1"
    "strike_pain" "52"
    "strike_wav" "52"
    "strike_shake" "52"
    "strike_flash" "52"
    "strike_flybywav" "44"
    "bunker_maindoor" "20"
    "strike_siren#1" "45"
    "strike_siren" "0"
    "targetname" "strike_mm"
    "classname" "multi_manager"
    }
    You need to delete only line with
    Код:
    "strike_timer_mmb" "55"
  • Now save this file and execute another command (via shortcut or console):
    Код:
    ripent.exe -import crossfire.bsp
  • Copy crossfire.bsp to the server, but not to fast download webserver. So players will download default crossfire map, but your server will run on modified version. Actually this item is useful for non-standart maps because almost everyone already have crossfire map and they will not download it again. But just in case...


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: No Bunker crossfire map
СообщениеДобавлено: 18 июн 2015, 18:17 
Не в сети
Зарегистрирован:
06 апр 2014, 11:56
Последнее посещение:
01 окт 2022, 22:16
Сообщения: 188
Tnx Lev work perfect :D


Последний раз редактировалось glmmlg 18 июн 2015, 19:26, всего редактировалось 1 раз.

Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: No Bunker crossfire map
СообщениеДобавлено: 18 июн 2015, 19:01 
Не в сети
Аватара пользователя
Зарегистрирован:
22 окт 2014, 19:26
Последнее посещение:
20 мар 2024, 19:47
Сообщения: 1018
Another way is probably easier (Just a contribution) :D
Вложение:
EntEd.zip [10.34 КБ]
Скачиваний: 164

1) Download
2) Extract.
3) Run the program
4) Choose a map that we want to modify them Ex: (this map crossfire)
5) Look for this function "env_laser"
Код:
{
"origin" "-32 -2256 -1856"
"targetname" "strike_ready_door"
"NoiseAmplitude" "110"
"LaserTarget" "targ2"
"damage" "99999"
"TextureScroll" "37"
"texture" "sprites/laserbeam.spr"
"width" "2"
"rendercolor" "0 0 255"
"renderamt" "255"
"angles" "0 0 0"
"classname" "env_laser"
}
{
"origin" "32 -2256 -1856"
"targetname" "strike_ready_door"
"NoiseAmplitude" "138"
"LaserTarget" "targ1"
"damage" "99999"
"TextureScroll" "45"
"texture" "sprites/laserbeam.spr"
"width" "2"
"rendercolor" "255 0 0"
"renderamt" "200"
"angles" "0 0 0"
"classname" "env_laser"
}
You can delete or modify them as well as you can delete or created in other places or remplace
Ex: remplace weapon ( ammo_gaussclip ==> replace weapon_egon ) ==> [without plugin antiegon ] :twisted:

Код:
{
"origin" "0 -192 -1680"
"delay" "0"
"classname" "weapon_egon"
}
and
Код:
{
"origin" "736 176 -1840"
"delay" "0"
"angle" "90"
"classname" "weapon_egon"
}
to ==>
Код:
{
"origin" "0 -192 -1680"
"delay" "0"
"classname" "ammo_gaussclip"
}
and
Код:
{
"origin" "0 -192 -1680"
"delay" "0"
"classname" "ammo_gaussclip"
}
only change classname

.. You can also open the blue room without plugin blueroom_unlock
Ex: Look for this function ( func_door) or ( secret_door)
this normale cod

Код:
{
"model" "*63"
"unlocked_sentence" "0"
"locked_sentence" "0"
"unlocked_sound" "0"
"locked_sound" "0"
"health" "0"
"delay" "0"
"dmg" "0"
"lip" "2"
"wait" "2"
"stopsnd" "4"
"movesnd" "0"
"speed" "200"
"targetname" "secret_door"
"rendercolor" "0 0 0"
"angle" "-2"
"classname" "func_door"
}
Edit it => to
Код:
{
"model" "*63"
"unlocked_sentence" "0"
"locked_sentence" "0"
"unlocked_sound" "0"
"locked_sound" "0"
"health" "0"
"delay" "0"
"dmg" "0"
"lip" "2"
"wait" "2"
"stopsnd" "4"
"movesnd" "0"
"speed" "200"
"rendercolor" "0 0 0"
"angle" "-2"
"classname" "func_door"
}
Delete only line " "targetname" "secret_door"
It will open the door automatically when approaching it :D
Good luck

_________________
https://vk.com/kgbaghl


Вернуться к началу
 Профиль 
  
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 13 ]  На страницу Пред.  1, 2

Часовой пояс: UTC + 5 часов [ Летнее время ]


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 9


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Найти:
Перейти:  
cron
Создано на основе phpBB® Forum Software © phpBB Group
Русская поддержка phpBB