Half-Life и Adrenaline Gamer форум

Всё об игре в Халф-Лайф и АГ
Текущее время: 28 мар 2024, 19:50

Часовой пояс: UTC + 5 часов [ Летнее время ]




Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 41 ]  На страницу 1, 2, 3, 4, 5  След.
Автор Сообщение
 Заголовок сообщения: Spectator mod ?
СообщениеДобавлено: 16 янв 2017, 04:17 
Не в сети
Аватара пользователя
Зарегистрирован:
22 окт 2014, 19:26
Последнее посещение:
20 мар 2024, 19:47
Сообщения: 1018
Hello
I would like to know if I could set user to spectator mod (1 or 2 or 3 ...)
what i want do:
i want users spectate players directly when put in server not roaming mode
i try :
 

but there is a problem when i try to connected all players get the spectator mod

Изображение

_________________
https://vk.com/kgbaghl


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Spectator mod ?
СообщениеДобавлено: 16 янв 2017, 08:25 
Не в сети
Site Admin
Зарегистрирован:
01 июн 2010, 01:27
Последнее посещение:
26 мар 2024, 21:42
Сообщения: 6864
You already did it - put in spectate mode. What you wish to change?
Btw, are your players know how to get out of spectate?


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Spectator mod ?
СообщениеДобавлено: 16 янв 2017, 14:41 
Не в сети
Аватара пользователя
Зарегистрирован:
22 окт 2014, 19:26
Последнее посещение:
20 мар 2024, 19:47
Сообщения: 1018
Lev писал(а):
You already did it - put in spectate mode. What you wish to change?
Yes but there problem in ScoreBoard i saw all spectator but only me who spectate ?

Lev писал(а):
Btw, are your players know how to get out of spectate?
not exactly its Round System i used DEAD_RESPAWNABLE
and when i force to respawn players, the teams does not appear in ScoreBoard
Вложение:
Capture.JPG
Capture.JPG [ 29.47 КБ | Просмотров: 5502 ]


All of this problem when i used client_putinserver to spectator mod
But in other cases it operates normally (i mean when player killed switched to spectator mode, and when i force it to respawn he spawned Normal)

_________________
https://vk.com/kgbaghl


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Spectator mod ?
СообщениеДобавлено: 16 янв 2017, 15:28 
Не в сети
Site Admin
Зарегистрирован:
01 июн 2010, 01:27
Последнее посещение:
26 мар 2024, 21:42
Сообщения: 6864
Try to set mp_welcomecam to 0.


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Spectator mod ?
СообщениеДобавлено: 16 янв 2017, 16:05 
Не в сети
Аватара пользователя
Зарегистрирован:
22 окт 2014, 19:26
Последнее посещение:
20 мар 2024, 19:47
Сообщения: 1018
Yes, I tried before did not succeed!

_________________
https://vk.com/kgbaghl


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Spectator mod ?
СообщениеДобавлено: 16 янв 2017, 16:15 
Не в сети
Site Admin
Зарегистрирован:
01 июн 2010, 01:27
Последнее посещение:
26 мар 2024, 21:42
Сообщения: 6864
Then leave it 1 and issue "spectate" command in POST Spawn function hook. Leaving it 1 will prevent players to spawn for the small moments before going spectate.


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Spectator mod ?
СообщениеДобавлено: 17 янв 2017, 22:11 
Не в сети
Аватара пользователя
Зарегистрирован:
22 окт 2014, 19:26
Последнее посещение:
20 мар 2024, 19:47
Сообщения: 1018
Yes, it seems well
But I faced another problem I find it difficult to understand where is it ?

 
i check first spawn players are takers spectator
But I am using another function when player killed switched to spectator but dose not work now ?

Код:
public plugin_init() {
   register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR)
   RegisterHam(Ham_Killed,"player","PlayerKilled", 1)

}
public PlayerKilled(id, attacker, shouldgib){
   if(is_user_connected(id)
   {
      hl_set_user_spectator(id,true)
   }
}
i think the problem here : g_ResetHud[id] = true ?
How can I make them work in both cases? (when players spawned & killed to spectator mod )

_________________
https://vk.com/kgbaghl


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Spectator mod ?
СообщениеДобавлено: 18 янв 2017, 00:20 
Не в сети
Site Admin
Зарегистрирован:
01 июн 2010, 01:27
Последнее посещение:
26 мар 2024, 21:42
Сообщения: 6864
Sorry, here is right way:
Код:
#include <amxmisc>
#include <hl>

public client_putinserver(id)
{
   hl_set_user_spectator(id, true);
}
This is called POST put in server. Before that engclient_cmd will not work, because AMXX thinks client not yet in game. And, btw, first player Spawn happen in PutInServer function in game dll, so engclient_cmd doesn't work in first call to Spawn hook.


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Spectator mod ?
СообщениеДобавлено: 18 янв 2017, 12:07 
Не в сети
Аватара пользователя
Зарегистрирован:
22 окт 2014, 19:26
Последнее посещение:
20 мар 2024, 19:47
Сообщения: 1018
Lev писал(а):
Sorry, here is right way:
Код:
#include <amxmisc>
#include <hl>

public client_putinserver(id)
{
   hl_set_user_spectator(id, true);
}
But unfortunately, so we will go back to the first problem , This is the first way I've-tested :pardon:
Lev писал(а):
This is called POST put in server. Before that engclient_cmd will not work, because AMXX thinks client not yet in game. And, btw, first player Spawn happen in PutInServer function in game dll, so engclient_cmd doesn't work in first call to Spawn hook.
hl_set_user_spectator(id, true); This function has engclient_cmd
 

_________________
https://vk.com/kgbaghl


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Spectator mod ?
СообщениеДобавлено: 18 янв 2017, 12:52 
Не в сети
Site Admin
Зарегистрирован:
01 июн 2010, 01:27
Последнее посещение:
26 мар 2024, 21:42
Сообщения: 6864
I am not sure what problem you have. Try to describe more straightforward.
Also, you can try to provide small plugin that can be used to reproduce a problem.


Вернуться к началу
 Профиль 
  
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 41 ]  На страницу 1, 2, 3, 4, 5  След.

Часовой пояс: UTC + 5 часов [ Летнее время ]


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 4


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Найти:
Перейти:  
cron
Создано на основе phpBB® Forum Software © phpBB Group
Русская поддержка phpBB