Half-Life и Adrenaline Gamer форум

Всё об игре в Халф-Лайф и АГ
Текущее время: 29 мар 2024, 00:11

Часовой пояс: UTC + 5 часов [ Летнее время ]




Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 41 ]  На страницу Пред.  1, 2, 3, 4, 5  След.
Автор Сообщение
 Заголовок сообщения: Re: Spectator mod ?
СообщениеДобавлено: 22 фев 2017, 19:55 
Не в сети
Site Admin
Зарегистрирован:
01 июн 2010, 01:27
Последнее посещение:
26 мар 2024, 21:42
Сообщения: 6864
Код:
   for(new i=1;i<=get_playersnum();++i){
Should be new i = 0;


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Spectator mod ?
СообщениеДобавлено: 22 фев 2017, 22:31 
Не в сети
Аватара пользователя
Зарегистрирован:
22 окт 2014, 19:26
Последнее посещение:
20 мар 2024, 19:47
Сообщения: 1018
thx Lev my eyes have opened again :D
i try other way and its work fine for me

Код:
   new players[32],pnum
   get_players(players,pnum)
bcz this cod up give me only msg print when i set it i = 0 and dont work to spawn players in this bug !

_________________
https://vk.com/kgbaghl


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Spectator mod ?
СообщениеДобавлено: 26 фев 2019, 05:46 
Не в сети
Зарегистрирован:
24 апр 2017, 21:16
Последнее посещение:
19 ноя 2023, 09:01
Сообщения: 53
Lev писал(а):
Ok, yes, the problem exists if client is just started (HUD never initialized). Not sure what leads to that. I think HUD reset and init messages do not arrive to the client if toggle to spectator happen in putinserver. Dunno if that is AMXX or engine problem.
Lev, I have trace the function where the problem begins, it's caused by RemoveAllItems(), don't know exactly why, but if you remove this, then the issues with scoreboard are gone when you set user spectator in putinserver.
Код:
void CBasePlayer::StartObserver( void )
{
   // clear any clientside entities attached to this player
   MESSAGE_BEGIN(MSG_PAS, SVC_TEMPENTITY, pev->origin);
      WRITE_BYTE(TE_KILLPLAYERATTACHMENTS);
      WRITE_BYTE(ENTINDEX(edict()));   // index number of primary entity
   MESSAGE_END();

   // Let's go of tanks
   if (m_pTank != NULL)
      m_pTank->Use(this, this, USE_OFF, 0);

   // Remove all the player's stuff
   RemoveAllItems(FALSE);

_________________
Изображение
Zombie Mod X | AG Mod X | HL Player Models API
Contact:
@Discord: rtxa#6795


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Spectator mod ?
СообщениеДобавлено: 20 мар 2019, 01:37 
Не в сети
Site Admin
Зарегистрирован:
01 июн 2010, 01:27
Последнее посещение:
26 мар 2024, 21:42
Сообщения: 6864
Honestly can't recall what the problem was. :D
Do you suggest just not to call RemoveAllItems when function is called from PutInServer?


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Spectator mod ?
СообщениеДобавлено: 20 мар 2019, 23:05 
Не в сети
Зарегистрирован:
24 апр 2017, 21:16
Последнее посещение:
19 ноя 2023, 09:01
Сообщения: 53
Lev писал(а):
Honestly can't recall what the problem was. :D
Do you suggest just not to call RemoveAllItems when function is called from PutInServer?
I was wrong, removing that in server DLL didn't change anything (besides not taking out weapons), but in my implementation for AMX Mod X, it works fine (there is a little movement lag), anyway, I notice that BOTS are not valid in client_putinserver(), so you still have to use a task of 0.1 or set it in the function where they start to be valid...
Код:
set_user_spectator(id)
{
   // this is the cause of scoreboard issues in putinserver
   //hl_strip_user_weapons(id);

   // setup flags
   set_ent_data(id, "CBasePlayer", "m_iHideHUD", HIDEHUD_WEAPONS | HIDEHUD_HEALTH);
   set_ent_data(id, "CBasePlayer", "m_afPhysicsFlags", get_ent_data(id, "CBasePlayer", "m_afPhysicsFlags") | PFLAG_OBSERVER);
   set_pev(id, pev_effects, EF_NODRAW);
   set_pev(id, pev_view_ofs, Float:{0.0, 0.0, 0.0});
   set_pev(id, pev_solid, SOLID_NOT);
   set_pev(id, pev_takedamage, DAMAGE_NO);
   set_pev(id, pev_movetype, MOVETYPE_NONE);
   set_ent_data(id, "CBasePlayer", "m_afPhysicsFlags", get_ent_data(id, "CBasePlayer", "m_afPhysicsFlags") & ~PFLAG_DUCKING);
   set_pev(id, pev_flags, pev(id, pev_flags) & ~FL_DUCKING);
   set_pev(id, pev_deadflag, DEAD_RESPAWNABLE);
   set_pev(id, pev_health, 1);

   set_ent_data(id, "CBasePlayer", "m_fInitHUD", true);

   set_ent_data_float(id, "CBasePlayer", "m_flNextObserverInput", 0.0);
   set_pev(id, pev_iuser1, OBS_ROAMING);

   static TeamInfo;
   if (TeamInfo || (TeamInfo = get_user_msgid("TeamInfo")))
   {
      message_begin(MSG_ALL, TeamInfo);
      write_byte(id);
      write_string("");
      message_end();
   }

   static Spectator;
   if (Spectator || (Spectator = get_user_msgid("Spectator"))) {
      message_begin(MSG_ALL, Spectator);
      write_byte(id);
      write_byte(1);
      message_end();
   }
}
Maybe I have track the issue in InitHUD, from StartObserver->RemoveAllItems->UpdateClientData->InitHUD, I notice that it never calls SendMOTDToClient.
https://github.com/LevShisterov/Bugfixe ... s.cpp#L509

_________________
Изображение
Zombie Mod X | AG Mod X | HL Player Models API
Contact:
@Discord: rtxa#6795


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Spectator mod ?
СообщениеДобавлено: 02 апр 2019, 01:58 
Не в сети
Site Admin
Зарегистрирован:
01 июн 2010, 01:27
Последнее посещение:
26 мар 2024, 21:42
Сообщения: 6864
I suppose MOTD shouldn't be related to bugs in Score Panel.
BTW Do you testing on BugfixedHL client.dll? I think I fixed some Score Panel bugs there.


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Spectator mod ?
СообщениеДобавлено: 02 апр 2019, 06:34 
Не в сети
Зарегистрирован:
24 апр 2017, 21:16
Последнее посещение:
19 ноя 2023, 09:01
Сообщения: 53
Lev писал(а):
I suppose MOTD shouldn't be related to bugs in Score Panel.
BTW Do you testing on BugfixedHL client.dll? I think I fixed some Score Panel bugs there.
Yes I do, but I'm afraid the problem is from server-side, somethings is blocking it, (maybe InitHUD). You can manage to send yourself the messages to the player to soften the issue (GameTitle, TeamInfo, etc), but right now the problem I had is that you can't send bots to spectator, at least in putinserver. It doesn't work with "spectate" and it doens't work with my implementation (Invalid Private Data), also you can't block their spawn. I use RCBOT, but as far I remember, this also happens with JKBotti.

_________________
Изображение
Zombie Mod X | AG Mod X | HL Player Models API
Contact:
@Discord: rtxa#6795


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Spectator mod ?
СообщениеДобавлено: 03 апр 2019, 00:08 
Не в сети
Site Admin
Зарегистрирован:
01 июн 2010, 01:27
Последнее посещение:
26 мар 2024, 21:42
Сообщения: 6864
If you can give some test plugin to reproduce the issue with JKBotti I can take a look at it.


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Spectator mod ?
СообщениеДобавлено: 03 апр 2019, 04:08 
Не в сети
Зарегистрирован:
24 апр 2017, 21:16
Последнее посещение:
19 ноя 2023, 09:01
Сообщения: 53
For spectator issue:
 

For spawn blocking
Код:
#include <amxmodx>
#include <hamsandwich>

public plugin_init() {
    RegisterHam(Ham_Spawn, "player", "PlayerSpawnPre")
}

public PlayerSpawnPre(id) {
    return is_user_bot(id) ? HAM_SUPERCEDE : HAM_IGNORED;
}

_________________
Изображение
Zombie Mod X | AG Mod X | HL Player Models API
Contact:
@Discord: rtxa#6795


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: Spectator mod ?
СообщениеДобавлено: 18 апр 2019, 20:26 
Не в сети
Зарегистрирован:
24 апр 2017, 21:16
Последнее посещение:
19 ноя 2023, 09:01
Сообщения: 53
You can just trigger the bug by calling UpdateClientData() in putinserver
Код:
public client_putinserver(id) {
    ExecuteHamB(Ham_Player_UpdateClientData, id);
}

Изображение

_________________
Изображение
Zombie Mod X | AG Mod X | HL Player Models API
Contact:
@Discord: rtxa#6795


Вернуться к началу
 Профиль 
  
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 41 ]  На страницу Пред.  1, 2, 3, 4, 5  След.

Часовой пояс: UTC + 5 часов [ Летнее время ]


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 10


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Найти:
Перейти:  
Создано на основе phpBB® Forum Software © phpBB Group
Русская поддержка phpBB