Half-Life и Adrenaline Gamer форум

Всё об игре в Халф-Лайф и АГ
Текущее время: 28 мар 2024, 17:29

Часовой пояс: UTC + 5 часов [ Летнее время ]




Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 9 ] 
Автор Сообщение
 Заголовок сообщения: how to block vox sound that came from gamedll
СообщениеДобавлено: 19 окт 2010, 22:45 
Не в сети
Зарегистрирован:
04 июл 2010, 20:07
Последнее посещение:
30 окт 2010, 22:58
Сообщения: 9
im using bubblemod for my hldm server, as you can see the code below, it plays sound when people get killed my huge damage. a lot of my players complained that those sounds really loud and kinda annoying. so, i want to block those sounds, i've tried the sound replacer, sound block, command blocker plugins but none of them works


Код:
    if ( ( pev->health < -40 && iGib != GIB_NEVER ) || iGib == GIB_ALWAYS )
    {
        pev->solid            = SOLID_NOT;
        GibMonster();    // This clears pev->model
        pev->effects |= EF_NODRAW;

        if ((RANDOM_LONG(0, 100) < 15) || (m_LastHitGroup == HITGROUP_HEAD) )
        {
            switch (RANDOM_LONG(0, 6))
            {
            case 0:
                UTIL_SpeakAll("buzwarn buzwarn, cleanup in sector alpha");
                break;
            case 1:
                UTIL_SpeakAll("buzwarn buzwarn, cleanup in sector zulu");
                break;
            case 2:
                UTIL_SpeakAll("buzwarn buzwarn, cleanup in sector delta");
                break;
            case 3:
                UTIL_SpeakAll("buzwarn buzwarn, cleanup in sector thirteen");
                break;
            case 4:
                UTIL_SpeakAll("buzwarn buzwarn, cleanup in sector b");
                break;
            case 5:
                UTIL_SpeakAll("buzwarn buzwarn, cleanup in sector c");
                break;
            case 6:
                UTIL_SpeakAll("buzwarn buzwarn, cleanup in sector d");
                break;
            }
        }
        return;
    }

    DeathSound();
   
    pev->angles.x = 0;
    pev->angles.z = 0;

    SetThink(PlayerDeathThink);
    pev->nextthink = gpGlobals->time + 0.1;
}


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: how to block vox sound that came from gamedll
СообщениеДобавлено: 21 окт 2010, 18:09 
Не в сети
Зарегистрирован:
01 июн 2010, 03:10
Последнее посещение:
08 авг 2011, 01:24
Сообщения: 386
I don't really get it. where is the sound? is it in .dll as resource? So edit it. Otherwise no idea xcpt for hex-editing.


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: how to block vox sound that came from gamedll
СообщениеДобавлено: 21 окт 2010, 20:50 
Не в сети
Site Admin
Зарегистрирован:
01 июн 2010, 01:27
Последнее посещение:
26 мар 2024, 21:42
Сообщения: 6864
kap0k
Hi. Post here mod's .dll (or .so if you are using Linux). And say exactly what sounds you don't need.


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: how to block vox sound that came from gamedll
СообщениеДобавлено: 23 окт 2010, 08:23 
Не в сети
Зарегистрирован:
04 июл 2010, 20:07
Последнее посещение:
30 окт 2010, 22:58
Сообщения: 9
/dev/null писал(а):
I don't really get it. where is the sound? is it in .dll as resource? So edit it. Otherwise no idea xcpt for hex-editing.
urmm, mybe my topic title doesnt really good. The sound is played when people get killed by huge damage, its a feature of bubblemod. Sounds are came from sounds/vox folder


Lev писал(а):
Hi. Post here mod's .dll (or .so if you are using Linux). And say exactly what sounds you don't need.
It is Bubblemod. You can get the .dll from the site. I dont want those sounds to be played. Either recompile bubblemod (which is hard i think...) or make an AMXX plugin that can block those sounds from playing. Believe me, i've tried many approved amxx plugin to block them.


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: how to block vox sound that came from gamedll
СообщениеДобавлено: 23 окт 2010, 16:48 
Не в сети
Site Admin
Зарегистрирован:
01 июн 2010, 01:27
Последнее посещение:
26 мар 2024, 21:42
Сообщения: 6864
You are about
Код:
UTIL_SpeakAll("buzwarn buzwarn, cleanup in sector alpha");
?
They are played thru "speak" client command. I think they can be blocked thru AMXX plugin, for example by filtering messages, but may be better method exists.

Here I attached fixed dll without these sounds called.


Последний раз редактировалось Lev 23 окт 2010, 23:27, всего редактировалось 1 раз.
Removed unneeded file.


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: how to block vox sound that came from gamedll
СообщениеДобавлено: 23 окт 2010, 17:15 
Не в сети
Зарегистрирован:
04 июл 2010, 20:07
Последнее посещение:
30 окт 2010, 22:58
Сообщения: 9
Lev писал(а):
They are played thru "speak" client command. I think they can be blocked thru AMXX plugin, for example by filtering messages, but may be better method exists.

i tried blocking the command "speak" and "spk" before, but it wont work.

about the dll, i tried it. Server crash when i died (from huge damage).

EDIT: just in case you have the wrong version of bubblemod from mine, i attach the version that im using below


Вложения:
bubblemod.zip [469.15 КБ]
Скачиваний: 200
Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: how to block vox sound that came from gamedll
СообщениеДобавлено: 23 окт 2010, 22:59 
Не в сети
Site Admin
Зарегистрирован:
01 июн 2010, 01:27
Последнее посещение:
26 мар 2024, 21:42
Сообщения: 6864
No, this is exactly that version.
And it shouldn't crash.
Could you supply me with additional info about crash? Address of exception, etc?
For example, attach OllyDbg to server process and play. When it will crash OllyDbg will show you where and why.
http://www.ollydbg.de/odbg110.zip
To attach, start both, Olly and hlds and select in Olly's menu File->Attach.


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: how to block vox sound that came from gamedll
СообщениеДобавлено: 23 окт 2010, 23:18 
Не в сети
Зарегистрирован:
04 июл 2010, 20:07
Последнее посещение:
30 окт 2010, 22:58
Сообщения: 9
Lev писал(а):
No, this is exactly that version.
And it shouldn't crash.
Could you supply me with additional info about crash? Address of exception, etc?
For example, attach OllyDbg to server process and play. When it will crash OllyDbg will show you where and why.
http://www.ollydbg.de/odbg110.zip
To attach, start both, Olly and hlds and select in Olly's menu File->Attach.

By some miracle i finally made it..here's what i did, i just replace the hex for the sound link to 00. I attach the version that i've done edited below, thanks for helping both of you.


Вложения:
bubblemod.zip [469.09 КБ]
Скачиваний: 187
Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: how to block vox sound that came from gamedll
СообщениеДобавлено: 23 окт 2010, 23:22 
Не в сети
Site Admin
Зарегистрирован:
01 июн 2010, 01:27
Последнее посещение:
26 мар 2024, 21:42
Сообщения: 6864
:)
Gj


Вернуться к началу
 Профиль 
  
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 9 ] 

Часовой пояс: UTC + 5 часов [ Летнее время ]


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 5


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Найти:
Перейти:  
Создано на основе phpBB® Forum Software © phpBB Group
Русская поддержка phpBB