Half-Life и Adrenaline Gamer форум

Всё об игре в Халф-Лайф и АГ
Текущее время: 18 апр 2024, 22:33

Часовой пояс: UTC + 5 часов [ Летнее время ]




Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 18 ]  На страницу Пред.  1, 2
Автор Сообщение
 Заголовок сообщения: Re: bubblemod hornetgun port (kinda)
СообщениеДобавлено: 06 дек 2012, 18:32 
Не в сети
Site Admin
Зарегистрирован:
01 июн 2010, 01:27
Последнее посещение:
18 апр 2024, 17:14
Сообщения: 6867
Did you tried what I suggested?


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: bubblemod hornetgun port (kinda)
СообщениеДобавлено: 07 дек 2012, 00:50 
Не в сети
Зарегистрирован:
12 апр 2011, 14:58
Последнее посещение:
12 янв 2014, 06:02
Сообщения: 50
I just tried it. It worked almost flawlessly but sometimes hornet also get fired along with the freeze ray, like 40% of the time. Any idea what that happened?


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: bubblemod hornetgun port (kinda)
СообщениеДобавлено: 07 дек 2012, 02:16 
Не в сети
Site Admin
Зарегистрирован:
01 июн 2010, 01:27
Последнее посещение:
18 апр 2024, 17:14
Сообщения: 6867
Rango писал(а):
but sometimes hornet also get fired along with the freeze ray
How it is fired? Fly goes out or you hear only sound?

Try setting ammo to -2 (but I don't think this will help).
Second version: try to set "cl_lw" 0 on the client. This is independent of the first suggestion. I.e. there is no need to test combinations with -2.


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: bubblemod hornetgun port (kinda)
СообщениеДобавлено: 07 дек 2012, 03:23 
Не в сети
Зарегистрирован:
12 апр 2011, 14:58
Последнее посещение:
12 янв 2014, 06:02
Сообщения: 50
Fly gets fired and I can hear the sound too. So far, what I did was i removed the hornet(fly) entity and it goes well. What does cl_lw does actually? If it's a better method than removing hornet entity, I will use it. As for the sound, I understand that the sound is handled client side, so I can't block the sound, right?

One other thing is, the reload is perfect except when I hold +attack2 button, ammo still recharging but the hud for ammo freezes. I did a workaround for this by setting tasks to enable bool for flnextsecondary attack but I think it's a poor method. Do you have any ideas about this?


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: bubblemod hornetgun port (kinda)
СообщениеДобавлено: 07 дек 2012, 04:15 
Не в сети
Site Admin
Зарегистрирован:
01 июн 2010, 01:27
Последнее посещение:
18 апр 2024, 17:14
Сообщения: 6867
Rango писал(а):
Fly gets fired and I can hear the sound too.
If flies goes out then you did something incorrectly, cos this is server side code makes them fly.
Код:
   if (m_pPlayer->m_rgAmmo[m_iPrimaryAmmoType] <= 0)
   {
      return;
   }
If you will set this ammo to below zero in Pre function, code after these line will not execute, definitely.

cl_lw 0 disables client side weapon code execution, so it could stop client side weapon sounds. But this is only for checking how well you performed server side code block.
You can't use cl_lw 0 in real gameplay, cos it weird with high ping.

Also I can't figure out why hud freezes for you. It shouldn't in my opinion.


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: bubblemod hornetgun port (kinda)
СообщениеДобавлено: 07 дек 2012, 04:22 
Не в сети
Зарегистрирован:
12 апр 2011, 14:58
Последнее посещение:
12 янв 2014, 06:02
Сообщения: 50
I've tried so many combinations and trials and error but I still can't get what I wanted. This is beyond my scripting level anymore. Do you mind if I give you the script for you to 'touch up' a little bit? It's already working perfect minus the sound but I'm not using the methods you told me to.


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: bubblemod hornetgun port (kinda)
СообщениеДобавлено: 07 дек 2012, 07:20 
Не в сети
Site Admin
Зарегистрирован:
01 июн 2010, 01:27
Последнее посещение:
18 апр 2024, 17:14
Сообщения: 6867
I tried to do it a bit. Yes, not easy task. What I have spoted: flies and sounds are really predicted on a client. All I can suggest: to fully block client side via keeping ammo amount below zero all the time. Or may be it will be easier to write it from scratch and override both attacks and idle event on a server.
May be you should consult with WeaponMod plugins. There is a solution for turn off clientside prediction.


Вернуться к началу
 Профиль 
  
 Заголовок сообщения: Re: bubblemod hornetgun port (kinda)
СообщениеДобавлено: 07 дек 2012, 08:24 
Не в сети
Аватара пользователя
Зарегистрирован:
06 июн 2010, 16:53
Последнее посещение:
16 апр 2024, 16:38
Сообщения: 1143
Откуда: Владивосток
To block prediction for weapon:

On deploy:
Код:
engfunc(EngFunc_SetClientKeyValue, iPlayer, engfunc(EngFunc_GetInfoKeyBuffer, iPlayer), "cl_lw", "0")

On holster:
Код:
engfunc(EngFunc_SetClientKeyValue, iPlayer, engfunc(EngFunc_GetInfoKeyBuffer, iPlayer), "cl_lw", "1")

_________________
Изображение
Vi Veri Veniversum Vivus Vici


Вернуться к началу
 Профиль 
  
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 18 ]  На страницу Пред.  1, 2

Часовой пояс: UTC + 5 часов [ Летнее время ]


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 4


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Найти:
Перейти:  
Создано на основе phpBB® Forum Software © phpBB Group
Русская поддержка phpBB